söndag 3 juni 2012

Bildanalys





En bildanalys av picassos målning av hans son.
På bilden till höger är den picasso har målat ett porträtt av sin son som är tio år som sitter på sin åsna/ mulåsna på en väg och bakom finns det en stor äng, himlen är alldeles klarblå . Pojken har på sig någon slags vit skjorta, byxor, Åsnan har en röd filt som ligger under sadeln och på länd ryggen och tränset är enkelt men väldigt fint .
Materialet  vet jag inte riktigt va den är gjord av, men den är målad magisk realism.

Han som har gjort bilden är pablo Picasso och hans mest känd målning  är Guernica.

Jag tror han gjorde bilden till sin son , det han ville visa med bilden var väl att han älskar sin son!

Vad jag kommer tänka på när jag se bilden är att  även om  man inte har det finaste och bästa betyder  ju inte att man måste vara olycklig!! bilden är väldigt härlig att se på tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar